Svar på kommetnarer - Emma

Har fått några kommentarer jag tänkt svara på ett tag, så tar och gör det nu :)
Filippa om Min stjärna:
Hej! Kan inte du berätta i ett inlägg om sjukdommen du fick osv? Jättebra blogg vill jag även passa på att säga!



Hej Filippa!
Självklart ska jag ta och göra det! Jag har ju nämnt i bloggen ganska ofta att jag itne får rida förstän om några veckor sam att jag nu inte ridit ordentligt ( om man räknar bort dessa 2 tillfällen som jag var TVUNGEN att mysa lite , hihi! ) på ca snart 3 månader. Jag har legat hemma och sjuk i körtelfeber , vilket är en ansträgnings sjukdom som tar ut kroppen. Totalt. Det finns ingen medicin mot denna, det ända som avgör när man är tillräkligt frisk och kry är kroppen själv. Vilket har vbarit extremt jobbigt, speciellt när mna har häst. Måste säga tack till ni som hjälpte mig med sten, det var otroligt snällt av er.

Det började med att jag tränade samt tävlade, gick i plugget och festade med kompisar, Med alvedon i kroppen. Jag fick börja gå hem från skolan med kronisk huvudverk, ont i halsen och ingen ork i kroppen. Efter att det had epågått i en vecka gick vi till vårdcentralen, där visades inget. Allt blev värre och jag stannade hemma i först 1 vecka med Feber. 2 veckor emd feber. 3 & 4 veckor då kom även andnings samt mat problemen då halsen svullnade upp så pass mycket, då åkte vi in till astrid lindgren. 2 gånger. till slut visades de att det var körtelfeber. 5 veckor utan förändring, 6 veckor och jag mådde bara sämre. rasade i vikt, såg ut som ett monster och var så låg. Blev ett akut läge att åka in till Sasscha sjukhuset, där jag fick dropp, isglass, massa vitaminer, och ännu mer prover. 7 veckor, hade fått kortison så halsen skulle svälla av, vilket gick! Jag började kunna andas igen och må relativt bra! 8 veckor och 9 veckor, kände mig nu återställd så började prova att röra mig till stallet. Vilket går, men fy fasiken vad trött jag blir..

efter 8-9 veckor hemma har jag missat väldigt mycket av skolan, ridningen samt det sociala..Jag går nu i skolan 1 dag/veckan och är i stallet 6 dagar i veckan. Det är det jag orkar med kroppen. Huvudet är totalt rensat och skol arbete kommer inte på frågan.. därför är min framtid med skola väldigt ovvis. :( Men nu är vi på G tillbaka! hoppas du fick svar!
Madde om Min stjärna:
Ser jättefint ut :) Står ni på Runsten eller tävlar ni bara för Runsten ? :D 

Och vore snällt om du kunde berätta lite om gymnasiet du går på, hur det funkar, hur dagarna ser ut osv ?



Hallå där!
Nej ingen av oss står på Runsten utan tävlar bara för de. Jag ( Emma ) står på Hammersta i landfjärden och Frida på Sorunda Ridklubb!

Det ska jag självklart göra! Stockholms Idrottsgymnasium är ett gymnasium som ger just DIG det du behöver för att bli bäst i din sport. Dagarna är korta och scheman går att planera enskilt utöver tävlingar, cuper, resor osv. Man kan även plugga distans på min skola, vilket jag gjorde i åk 1! Dagarna ser ut så at tman börjar 08.30 har 1 lektion ( med rast emellan ) till klockan 11 då det blir lunchpå nån utav våra skol restauranger. Maten är to die for! Efter lunch börjar nästa lektion kl 12 och slutar sedan 14. Det är grunden på dagarna, sedan blir de lite längre om du läser olika kurser, lite kortare, nån dag ledig? Alla har sitt egna unika schema! Läs mer här! Detta är den bästa skola ajg gått i, klasserna e stört sköna, Rektorn är GRYM och alla lärare är underbara.

Hoppas du ick vad du sökte!
Sussi (----) om Bra och dåliga perioder:
Pepp på dig Emma. Du har en oslipad diamant på fyra ben med kapacitet att gå långt, och han har en ödmjuk ryttare med talang att ta honom långt. Skitsnack faller alltid på de ödmjuka, för de är dem som utvecklas när andra står o trampar.



Åh tack så himla mycket Sussi, värmer otroligt mycket.
Ida Larsson om Bra och dåliga perioder:
Gud va fin blogg ni har tjejer! :)
Har ni gjort headern själva?? superfint!!


Åh tack kära du! :D Ja headern och designen har jag, Emma , stått för! :)
Mrs X :) om Bra och dåliga perioder:
håll ut Emma Vi är många som tycker om dej och älskar Ditt sätt att vara; alltid snäll och omtänksam och DET är en mycket värdefull förmåga...

Jag tycker det är jättekul att läsa den här bloggen.

Ha det så gott Du är BÄST!!!/ från en Gammal stallkompis.



Vet inte vad jag ska säga. Det är de här som är de allra roligaste med att ha en blogg, att se all positiv feedback när allt går som värst. Tack så hemskt mycker Mrs.X ochh hoppas att du fortsätter läsa bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0