Peppande

Det finns inget så peppande som en gullig liten kommentar. Det kan göra så mycket. Jag brukar nästan alltid vara den som skriver pepp inlägg och alltid är glad och positiv, men just nu mår jag inge bra inom mig. Detta hjälpte, och det är inte första gången personen skriver. Ville bara säga tack för att ni ger mig/oss en chans.

Mrs X :) om Bra och dåliga perioder:
håll ut Emma Vi är många som tycker om dej och älskar Ditt sätt att vara; alltid snäll och omtänksam och DET är en mycket värdefull förmåga...

Jag tycker det är jättekul att läsa den här bloggen.

Ha det så gott Du är BÄST!!!/ från en Gammal stallkompis.



Matilda om Alla borde ägna en sekund..:
Precis SOM OM DU, Lina, skulle vara en av dom som gör den här världen mindre "sjuk"? Även om det bara är ett missförstånd, för det som skrevs här var inte att någon mådde BÄTTRE av att se det här klippet utan att även fast man känner sig nere och depp ibland (vilket är fullkomligt mänskligt), kan man tänka på att det finns de som har det mycket värre än man själv har, varje dag, hela tiden och då känns inte ens egna problem så himla allvarliga längre. 

Och ibland behövs en påminnelse om det här, tex i form av den här modiga killen som bestämt sig för att göra något åt sin situation och våga berätta för folk vilket många andra inte gör - vilket är en anledning till att vi behöver påminnas om deras situationer ibland, vi vet att de finns där, men vi får inte se dem på det här viset varje dag. 

Att skriva som du, även om du trodde att Emma menade någonting annat, skulle i alla fall få mig att för stunden må nästan lika dåligt som den här killen visar, vilket inte gör att du bidrar särskilt mycket till att vara en av personerna som vill försöka utplåna mobbing och förtryck. Ibland behövs en kommentar som den här för att inse hur man själv låter och vilken dubbelmoral man har... Du bidrog just med ännu ett bidrag till att göra den här världen sjukare. Jag vet att det finns bättre sätt att framföra sig åsikt på, ÄVEN om budskapet med det här blogginlägget hade varit det du (förmodligen) trodde att det var. 

Eftersom att du brinner så mycket för att göra den här världen till en bättre plats antar jag att det är du som vill tacka mig nu, för att du blivit upplyst, det är genom att alltid tänka först och ur flera synvinklar än ens egen som man kan göra andras liv bättre utan att göra någon annans sämre (än vad det redan är). Varsågod! :)




Kommentarer
Postat av: Ida

sv: Ja eller hur! :)

2011-12-10 @ 00:36:06
URL: http://pliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0