Vår resa-Frida & Celica

 

Jag har länge tänkt skriva dehär inlägget, men nu så har jag bestämt mig! Ni ska få reda på början av min och Celicas resa!


Allt började med att den kom en tjej och hennes mamma kom till sorunda ridklubb, jag hade då 2medryttarponnyer, Compis, och Emmas gamla ponny KissMe de Gennes, eller Kulan som vi kallade honom!
Jag och Compis                          Kulan

De ville kolla på en stallplats och de gjorde de. Allt var frid och fröjd, sen helt plötsligt så kommer det en hästtransport typ 2veckor senare, de som lämnar ponnyn säger att hon är såld till en tjej som skulle ha henne uppstallad här. Men det var ingen som hade bokat någon stallplats.. Det slutade med att tjejen och mamman fick låna alla grejor som behövdes av andra hyresgäster...

Det gick väl en vecka, ponnyn hette Cindy och jag tyckte verkligen om den! ägarna verkade lite knasiga men.. Jag fågade om jag fickbli medryttare på henne och efter att jag hade fått testa rida Cindy så blev jag det! Jag och Cindy hade något som klickade, det var rätt bara, det var nog därför som jag fortsatte att rida henne, trots att ägarna var helknäppa rent ut sagt!
Det hände massor av konstiga grejor! De gjorde dubbla foderuppsättningar ochko inte på 2 dar. De köpte inga broddar så Cindy fick stå inne i ca. 1 vecka, det slutade med att jag och mamma fick köpa dom. Cindy var heeeeel galen, hon reste sig och drog när de tog in henne t.ex.
Dessutom var ALLT rosa!! ALLT!
Cindys ägare var jääättelång, kunde knappt rida, hon rusade runt på ett ägg i mitten av ridhuset och försökte få Cindy att galoppera, vilket inte gick sådär jättebra...

Det drog ihop sig för blåbärsdressyr i stallet, jag ville självklart vara med, jag fick det tillslut, dagen innan  var det kaos! Helt plötsligt fick jag inte byta schabrak, ett tag fick jag inte äns vara  med huxflux, men det löste sig tillslut!

Under tävlingsdagen var jag jättenervös! Jag var typ rädd för att ägaren skulle bli super arg för att jag kanske inte hade lagt grimman på rätt ställe eller kanske för att jag hade tagit ut henne 2min för tidigt typ...

Men allt gick bra, ritten var superbra och jag var såååå nöjd!!
Jag gick upp till stallet efter att ha startat en annan ridskoleponny, och då frågar ägaren mig var hennes schabrak är, jag visste vart det låg men jag sa att jag skulle fixa allt sådant, hon behövde inte tänka på det! hur som helst så sa hon tillslut att Cindy skulle åka, jag blev jätteförvånad och bara stog som ett ända stort frågetecken! Hon sa att de gamla ägarna skulle komma och hämta tillbaks henne för att hon var oberäknelig, elak, svårriden, farlig och dum! vilket jag inte riktigt förstod då jag själv tyckte att hon var den mesta underbara ponny man kan få, men men...
Det var i alla fall prisutdelning och jag fick reda på att jag och Cindy hade ridit på 72.9%!! Jag tror att jag började gråta lite när jag insåg att det aantgligen var sista gången jag red henne. Jag gick ner till stallet och pussade och kramade lite på henne, ägarna försökte sno åt sig rosetten men då blev mamma ganska irriterad och röt ifrån.
De gamla ägarna kom, mamma pratade med dem, ringde pappa, jag förstod typ ingenting, men jag var superledsen. Vi sa hejdå och sen åkte hon, de nu gamla ägarna sa att de skulle åka och hälsa på henne, hon skulle nog bli välkdigt svårsåld trodde dem..

Men 1,5vecka senare åkte jag och provred henne, den 18januari var hon min! :'D Jag som hade drömt om egen häst i säkert 7-8år, drömmen var sann!!! :D:D

Vi började skola om henne, det har varit svårt, väldigt svårt, Celica som hon egentligen hette var ju en hopponny som hoppade LA och var startat typ 1start i dressyr som ung.

Vi har kämpat som fan rent ut sagt!
Men jag är otroligt stolt över min lilla prinsessa som har klarat detta så bra! :D
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0