Tips - Ridövningar

På Hippson så finns det en flik som heter ridövningar där de ligger ut över 200 olika superbra övningar inom både hoppning & dressyren! Så för dig som behöver lite inspiration till nästa hoppträning eller kanske till den där dagen då du hade planerat rida ut men de blev för mörkt och du blev tvungen att rida dressyr i ridhuset!
Sidan kommer ni till här!

Ex. på övning -Hörnplaceringsövning,Hoppning. ( mycket mycket mer utförlig beskrivning på sidan.)

 

Syfte:
Lösgjordhet och lydnad för hästen. Snabbhet och att lära sig att hinna med för ryttaren. Ett annat syfte är att göra ryttaren bättre på hörnpasseringar.

Svårighetsgrad:
Medel - Avancerad.

Tänk på det här:
Blicken upp, var med på bommarna som kommer. Sitt mitt över hästen.
- Många placerar innerskänkeln fel i hörnen, jag förstår inte varför! Det är ju bogen man vill ha ut, undan för innerskänkeln. Placerar man skänkeln fel hamnar man snett och blir hängande i innertygeln. Många försöker leda med yttertygeln, det är jag lite allergisk mot. Släpp på innertygeln i hörnen i stället! Ut med hästen på yttertygeln, säger Mirre

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättebra övning, lite krånglig tycker jag att den verkar, t.ex hur man ska rida över bommar och vilka osv.. Men säkert en nyttig och bra övning! :)



sv. Tack <3

2011-11-11 @ 17:25:03
URL: http://jonnnissalmqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0