Tillbaks i stallet - Underbart!

Äntligen tillbaks i stallet, åh vad jag gillar det. Äntligen får jag träffa min lille prins varje dag igen. Känslan är helt underbar! Även fast jag inte får rida på ett tag så ska jag ta tag i honom på andra sätt och vi ska bli så tighta tilslammans som vi aldrig varit. Funderar på att börja jobba lite NH med honom men är rädd att han ska spralla mer än han ska lyssna haha..

Iallafall dagen i stallet började med att jag tog in honom och placerade honom i spolspiltan. Spolade av alla 4 ben och kollade igenom de noga. Smorde sedan haserna med equibalm som är bra för mugg osv nu när de är så lerigt ute. NEj sten har inte mugg men de är bra att hålla haserna rena ialalfall! Borstade lergrisen och tog de väldigt lugnt då allt är nytt för honom. Uppstallningsplatsen var riktigt stor så när jag tittade bort började han genast orientera sig haha lille bus.

Tog ut och longerade honom med gummisnodd först i rundcorallen, som tyvärr var alldeles för djup pga leran så där halkade vi bara omkring.. Gick över till volten och började jobba lite smått där. Och OM han tyckte det var kul, bocksprång på litet glädjeskutt till slag med små hovar hit och dit. Ja de kom faktiskt ett och annat gnägg med! I början raceade han runt lite för mycket men antar att det är okej då de är första gången vi håller till på volten och ser samt hör allt omkring. SLutade med att han arbetade lugnt i alla gångarter, samt lyssnade klockrent på mig.

Duktig totto! Slänger in lite små bilder från idag /Emma







Kommentarer
Postat av: PILLAN ;)

Sten ser jättefin ut, läckert stall!!! Hoppas ni kommer att trivas.

2011-11-23 @ 00:08:06
Postat av: felicia

en sak jag undrar är varför du inte kunde träffa Sten varje dag förut, i det andra stallet du stod på? Även om man är "sjuk" kan man väl titta till sin ponny, bara hälsa på och se att han mår bra, visa att man bryr sig, eller?

2011-11-23 @ 08:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0