Tänk så lätt man kan påverka andra människor ..

Ett av mina favorit inlägg som jag publicerade på min förra blogg för ett tag sen. Men tycker det är värt att visa här med.

Jag har tänkt och funderat lite på en sak.. OCh den här saken är hur mycket gladare man kan göra andra folk genom bara en simpel, enkel liten gest. Ni vet väl själva hur glad man blir då man får en kommentar angående sin ponny/häst, sin utrustning, matchning av kläder, utseende, teknik, tävlingsrunda eller bara allmänt! Det är iallafall något som jag själv uppskattar otroligt mycket. När man har ridigt en runda och har den där känslan att fan va dåligt det gick, så kommer någon helt anonym person fram och säger '' gud vad fina ni var ihop, kanske inte bästa tiden men riktigt fint ekipage!''. Det är då glädjen kommer upp i halsen igen och man känner att man får något för de man kämpat för så länge.

Så om ni är ute på en tävling, träning eller bara rider med några kompisar i stallet! Tänk på att ibland kanske slänga ut någon liten kommentar som ''gud vad fin sits du har tjejen!'' , eller bara något så enkelt som ''fan va snyggt schabrak!''. Allt positivt glädjer en ryttare enormt mycket, i både fram och motgång behöver alla dessa små peppningar. Jag har börjat tänka på det här mer och mer och insett att om jag blir så glad över en liten kommentar, varför kan inte jag glädja någon annan genom att göra samma sak?

Så lägg av med att hitta det perfekta och den perfekta rundan, för den finns inte. Om de gått lite sämre och man ser de placerade komma ut från banan, Ta hellre de där negativa till att glädja någon annan! De räcker med att bara le mot en person så ska du se att du får ett leende tillbaka. Ett litet Grattis eller bara en klapp på axeln, allt hjälper.

Allt detta har varit till så stor hjälp för mig, ni anar inte hur lågt mitt självförtroende har varit. Sedan när detta händer, lyser de en gnista hopp i slutendan ändå! Så till the final, Utstråla glädje, vilja och mod så kommer de alltid sluta bra.


för de är det vi kämpar för.

Kommentarer
Postat av: Topdressage

tävlar ni också för årsta-runsten?

jag meeed ! :)



//nadja

2011-11-10 @ 14:37:20
URL: http://topdressage.blogg.se/
Postat av: Tova

WORDS!

2011-11-10 @ 16:32:26
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Petra

Otroligt bra skrivet! :)



sv: Tack för alla snälla kommentarer! :D Ja det är så trist när saker krånglar.. men hoppas täcket kommer snart och innan vintern iaf! :P

2011-11-11 @ 00:40:39
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Vendela

Jättebra skrivet:) Håller med dig^^

2011-11-11 @ 17:37:42
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0