Svar på kommentar

kommentar från Frida & Celica Gyttorps RK
Du ska nog jobba mer med formen från grunden, hästen är spänd genom hela programmet. Bara ett litet tips. :)

Svar
Jag kan säga att hon var allt annat än spänd! Hon tycker att det är svårt och är inte helt 100 i den samlade formen och skolorna ännu, Men vi jobbar på att få mer vikt på bak och upp i fronten, och det är en stooooor skillnad sen 1,5 månader tillbaks! det hela gör henne lite irriterad för att hon vill så gärna, men hon kan inte och då kan hon se lite spänd ut. domarn tyckte inte det och det kändes inte något som helst spänt...

Vi har jobbat henne på grunden i snart två år, jag började med att skola om henne HELT och hållet från hopponny, det var inte lätt, det är inte lätt, vi har jobbat stenhårt på grundformen och den sitter där den ska. nu jobbar vi som sagt med den samlade och hon är inte helt färdig för det ännu. Jag tar upp henne till gränsen av vad hon kan på tävling, hade jag släppt ner henne hade hon gått jättestadigt men det vi tränar på nu är ju faktiskt inte LC, LB...

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0