Mentala spärrar

Jag och mamma satt och pratade om ett känsligt ämne för ett tag sedan, nämligen Mentala Spärrar.

Vi kom fram till att min största mentala spärr är att jag bryr mig för mycket om vad alla andra tycker. Vilket verkligen stämmer!

T.ex om jag sitter och rider Celica, så kommer det upp någon på läktaren som jag känner, jag spänner mig och vågar inte rida ordentligt! Varför? Jo, jag är rädd för vad alla andra ska tycka om min ridning! Heelt sjukt egentligen men så är det!

Så jag har verkligen fått jobbat på detta i ett par veckor nu, och det har gett resultat! Nu kan jag nästan tänka bort vem som står där och verkligen slappna av! För det förstör hur mycket som helst om jag sitter och spänner mig ju! Med musik i öronen blir det bättre men det är ju jättesvårt att få bort en sådan spärr!
Samma sak på på tävling, jag tänker inte på det då, men jag gör det, för jag vågar inte rida ordentligt!
Så nu på Söndag ska jag se om all träning har gett resultat ;)

Pic. Du och jag snuttan, du och jag, inget annat! <3

/Frida

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag förstår att det är jättesvårt! Väldigt starkt gjort av dig att skriva något sånthär! Riktigt fin ponny!! :D

2011-11-18 @ 12:41:18
Postat av: Malin, Icelandicshowjumping - Uppdatering från Globen 2011"

jag älskar eran header!!!!!!

2011-11-18 @ 17:54:48
URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0