Frida & Celica

Hej allihop!
Jag heter Frida Söderqvist och är 15år, jag bor i en villa i Ösmo utanför nynäshamn. Mina dagar består av att gå i 9:an på Vansta Skolan och va i stallet med min underbara lilla ögonsten Celica (även kallad Sockan).

Celica står uppstallad på ''Sorunda Ridklubb'' (Vansta gård). Där vi har ett ridhus och ett ridtält, halvtaskiga ridvägar men det fungerar. ;) Det är hela 35boxar där! Jag trivs ganska bra, dock så är det svårt att kunna rida i ridhusen då det är en ridskola och deras lektioner börjar mellan 16.15 och 17.00 varje vardag, och slutar mellan 18.45 och 22.00... Så det blir lite svårt hinna rida ibland.. Jag spenderar ca. 2,5-6 timmar i stallet per dag... Allt beroende på helg/Vardag, tävling/Träning, hårt pass/Vila.. Ja, ni förstår!

Jag har haft Celica i snart 2år och vi har utvecklats massor! Både jag och hon! :D Celica var en fullfjädrad hopponny när jag köpte henne, vi har en ganska så speciell historia tillsammans, men den berättar jag om det finns intresse för det :) Jag har i princip skolat om henne helt själv, fast med tränares hjälp såklart!

På tävlingsfronten ser det ut såhär: Celica och jag tävlar dressyr, på Regional nivå, under VT- 2012 kommer vi även att testa tävla Nationellt! :) Jag har tävlat för Åstra- Runsten sen i våras, då var vi med i deras DIV. 1 lag, och vi kommer göra det nu 2012 oxå! :)
Följ våran resa med målet mot Svenska Mästerskapen! Både på topp och i botten!
Kram/Frida

Kommentarer
Postat av: Emmy Eriksson

Hej Frida.

tror jag har massor utav bilder på dig från ngn träning på Sorunda. mejla mig eller kontaka mig på min och Beccas blogg.

// kram Emmy :D

2011-11-15 @ 23:19:59
URL: http://ornament.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0