En viktig sak många glömmer..

Är att bara vara sig själva. Ridsporten är en materialist sport där ytligheten nästan går först.. Det första man kollar på när man är ute på tävlingar, träningar eller dylikt är '' Åh vad har hon för märkessaker till sin ponny då?''. Eller till exempel '' Jag har bara kingsland saker, titta vad jag är bra''. Det är nästan så ibland när man går på tävlingsplats att man känner hur folk synar en uppifrån och ner, bara granskar en och bedömmer en innan personen vet något om hur min häst är eller hur jag rider. Jag tycker det är riktigt tråkigt att ridsporten hat blivit så här. Visst det är skitkul att köpa de där snygga schabraket man velat ha bra länge, och fixa ihop den snygga tävlingsoutfiten. Men innerst inne är det väl ändå känslan och ridningen som räknas? Inte den som har snyggast saker, eller framförallt dyrast utrustning.

Det är superlätt att glida in i den världen då man själv bara tänker på de man vill ha och de som skulle va så snyggt. Men glöm aldrig bort vem du själv är och vad du kämpar för. Så syna inte någon annan på tävling om den kanske inte har snyggaste outfiten eller dyraste sakerna, de kan vara hur grymma som helst. Jag har alltid fått klara mig själv och om jag velat haft något speciellt har jag fått lägga pengar på det. Mina föräldrar gör allt för mig men när det kommer till material så tycker de att det räcker med att fungera bra, vilket är helt rätt. Är man ren och hel så är allt bra!

-Bli aldrig någon annan. Då har du förlorat , redan innan du börjat kämpa.



Kommentarer
Postat av: lisa

GILLA-KNAPPEN!

2011-11-22 @ 15:08:34
URL: http://karlstromwahlander.devote.se
Postat av: Kim

Jag tycker om att köpa kingsland saker till min häst men det betyder INTE att jag inte tycker att känslan räknas!

2011-11-23 @ 14:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0