Emma tipsar!

Nu när hagarna håller på att bli som leråkrar, och den tiden då hästarna rullar sig som mest så är det jobbigaste att ha och göra med svansen. Den är alltid lerig, trasslig , frissig och jag i ett jobbigt skick att ha och göra med..

Så mitt tips till er är att först och främst klippa svansen nån decimeter så att den inte hänger i marken för att sedan fläta svansen när hästen ska ut i hagen!

På så sätt slipper du att ''ler-kockor'' fastnar där du inte kommer åt plus att den håller sig i ett bra skick. Jag bprovade att göra det idag så får se om de sitter i till imorrn! Ytterligare ett tips är att ha en rba snodd att sätta fast den med, mina var sönder torkade..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0