Emma Dahlberg & Sten

Hej allesammans!
Mitt namn är Emma Dahlberg och jag är en 17 årig tjej bosatt i ett villaområde i Älvsjö i centrala Stockholm. Dargarna spenderar jag med att gå i 2:an på Stockholms idrottsgymnasium där jag läser Samhällsprogrammet och får extra tid att satsa på min stora hobby, och favorit sport. Ridningen, hästhoppning såklart!

Tillsammans med min D-ponny Sten (även kallad SuperSten! ;) )som står i ett stort stall med 20 boxar, ridhus och super ridvägar på Ekerö så går all min fritid till att vara i stallet. Sten har jag haft i precis 1 år nu och han är min första riktiga tävlingsponny! Har innan haft 3 ponnyer tidigare att verkligen lära mig på men nu behövde jag ta mig an något svårare. Och svårare har det varit! Under vår resa har vi gått från toppen till botten till toppen igen!

Tävlar gör vi i hoppning på just nu L:B nivå men kan så mycket bättre. Det har varit som en berg och dahlbana för oss och vi har precis tagit oss upp från den lägsta botten igen så nästa tävlings säsong ( år 2012 ) ska vi inte bara byta klubb till Årsta Runsten Sportryttare utan även verkligen satsa tillsammans. Träna , Tävla och utvecklas! Men framförallt ha kul. Mitt största motto är att när man går ut från en träning eller tävling ska man alltid se allt på den positiva sidan, även fast de gått som sämst finns de alltid något bra i ritten. Något som just DU är nöjd med.
Så välkommen att följa vår resa, vi ska kämpa mot toppen! :) / Emma & Sten





Kommentarer
Postat av: Sara - Hamreryttarna

Haha hade ingen aning om att det var du som har den där ponnyn Sten som Mimmi med Twix brukar skriva om i sin blogg :o Haha :D

2011-11-11 @ 08:58:23
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0