Celica 8/11



Idag så red jag dressyr, det gick väl sådär, hon blev lite trippig ibland när jag travade/galopperade fram så då fick jag verkligen tänka på att hon skulle komma ner med nosen mot backen och ta låånga kliv.
Det är ju en liten envis dam jaghar så hon satte sig emot lite i galoppen och då fick jag jobba henne ganska länge där, tillslut släppte hon där oxå och blev riktigt fin!

Sen jobbade jag henne i intervaller, låg form, hög form, öppna, sluta, låg form... Det gick bättre än jag trodde att det skulle göra faktiskt! ;D
Även i galoppen fast då blev det låg form, hög form, enkelt byte, låg form, Celica skötte sig väldigt bra! :)

Jag avslutade med att göra en inridning i galopp, halt hälsning, det gjorde damen väldigt bra! :)

La ner henne i en lång och låg form och red innanför spåret så att jag skulle hålla koll på yttersidan;) hehe det tog en stund innan det blev bra, men efter några varv så gick det riktigt bra! :))

/Frida


Min iphone vill inte att jag ska ladda upp några bilder så tyvärr så får ni vänta. :(


Kommentarer
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, vilken fin blogg! :D

Älskar header & bilderna!

Kom gärna in till oss, följa varandra bloglovin? :)

kram Team Nyrk!

2011-11-09 @ 08:24:32
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0