Celica 25/11

 

Idag red jag faktiskt lite!

Hon är så otroligt pigg nu så det skadar inte att jag börjar sätta igång henne låångsamt! ;)

Mesans jag hjälpte Lovisa att longera Compis som dummar sig ganska mycket ibland så fick hon leda Celica :)

Compis gör så att han helt plötsligt bara vänder in mot en och stannar.. Med MYCKET tålamod så fick jag honom att förstå att man faktiskt kan bryta av och stanna utan att behöva gå in i mitten! En till grej som han gjorde i början var att när jag skulle släppa ut han på lite längre lina var att han stannade och vände sig mot mig, så jag drämde till spöet i marken och då springer han först ut(beröm) och sen helt plötsligt vände han sig och bockar och sparkar mot mig. Men som tur var så hade jag koll på både linan och mig själv så då drämde jag med spöet i marken igen så då fick han lite respekt för "bubblan" man måste ha när man longerar. Tillslut, med mycket beröm och tålamod så gjorde han precis som jag ville! :D duktig powni!

Sen bytte jag och Lovisa, Celica var jättepigg och glad att få va tilbaka på banan igen! :D superfin va hon oxå! Mjuk och rörlig, väldigt stadig! :DD
Celica fick 40min framskrittning, 3min jobb i i skritt, 2min jobb i trav, 5min avskrittning ;) vi tar det långsamt och försiktigt!

Pic. Visst är hon snygg ibland?!! :p haha!!
/Frida

 

 


Kommentarer
Postat av: sara

Söt blogg!

2011-11-26 @ 00:14:04
URL: http://marbellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0