Celica 12/11

Idag red jag ut i dimman! 
Det var riktigt dimmigt ute, man såg knappt vägen framför sig på vissa ställen, speciellt i början, men efter ett tag så släppte det lite och klarnade upp en aning...

När det var som bäst...

Jag red en sväng i skogen först och sen klättrade vi lite, bild på klätterbacken:


orättvis bild, den är brantare i verkligheten! :P

Sen red vi på grusvägen, hon fick sträcka iväg i galopp, och verkligen sträcka ut de långa benen hon har! Jag red upp i skogen igen, det såg ut som en liten stig, men när jag hade kommit upp i skogen och skrittat en bit så låg det massor med skrot och läskiga, vassa delar av någon form av skördetröska, plog hehe jag vet inte! :P 



Så vi backade bort ifrån det området och skrittade snabbt därifrån! 

Sen fick hon sträcka ut i galopp igen! hon bestämde tempot och jag la upp det var eftersom, tillslut gick det riktigt fort! :P Men snäll som hon turligt nog var idag så kunde jag lätt ta ner henne i trav och mellantrava upp för en backe, det är typ det bästa hon vet! haha hon ser ut som en travhäst! jättegullig med öronen spikade framåt! :P :D Men jääävlar vad hon länger alltså! 


Nöjd efter dagens uteritt!

Sen travade och skrittade jag av henne, sen fick hon gå ut i hagen... eller jag fick DRA ut henne! haha.. hon är ett envist sto! XP
Väl ute i hagen var hon jättenöjd! ;)

Dimmigt!!


/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0