Beröm

Jag är en sådan människa som tränar de hästar/ ponnyer jag rider med mycket beröm! I all hantering, stallet, lanstning, ridning, longering, tömkörning ja, allt!


Min teori:
När du själv gör något bra så vill du oftast få beröm, kommentarer om att du är duktig, allt värmer och man får ny energi och vill prestera bra!
Om hästen får beröm när den gör något bra, så ska ju den självklart ha beröm den oxå! Nu menar jag ju inte att man ska sitta och säga brrrrraaaaa hela tiden, men ofta, så fort ponnyn/ hästen gör något speciellt bra så ska det vara beröm, en klapp på halsen eller bara ett enstaka ord, tex. Duktig!

Sen finns det ju andra som jobbar på ett annat sätt, det förstår jag mig inte på riktigt.. Slå och skrika när hästen gör fel men inte berömma när den gör rätt.. Aja.. Nepp inte min stil helt enkelt! ;)

Hur tänker ni? ;) skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker!! :))
Pic, Lovisa och harmonins Compis, båda väldigt glada efter sin 2:à placering i LB:1! :)

/Frida

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Håller helt med dig!



Med beröm kommer man mkt längre :)

2011-11-09 @ 23:56:34
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0