Shopping!

Idag var jag och pappa iväg och handlade lite saker till Sten! Det blev bland annat ett vintertäcke 500g med halvhals, Ett utetäcke 300g det med också halvhals, Ett skritttäcke brunt med sandfärgad kant och guldig passpoal i bäver & teddy, samt lite småsaker!

lägger in bilder ikväll eller imorgon, men det blev en del nytt och alltsammans gick på runt 3000:-. Vilket är riktigt bra för 3 olika sorts täcken och massa annat smått och gått :) Blev inget stallbesök för mig idag, är helt slut efter denna lilla tur.. Ska nog sätta på en film och bara ta det lugnt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej

Läser er blogg lite då och då - trevligt :)

Jag känner Frida lite eftersom min dotter också tävlar för ÅRS.

Först vill jag säga att jag hoppas att du Emma snart blir friskt - INTE roligt att vara sjuk och att inte orka med sin älskade häst :(

Sedan undrar jag om du verkligen skrev rätt - 500g täcke? Kan det verkligen stämma? och om det stämmer - är inte det lite att ta i med 500g fyllning till en häst i Sthlms-området? Mina halvklippta hästar har 100gr täcke och det får de klara sig med resten av vintern. Vår klippta häst har nu 100g men kommer få 100g till när det blir kallare. Man ska inte tro att en häst fryser bara för att man själv fryser.

Den nedre kritiska gränsen för en oklippt häst som är frisk och i kondition är runt 10-15 minusgrader. En sjuk häst som är konvelecent har en nedre kritisk gräns på 7 plusgrader.

Detta är inte menat som någon kritik eller så utan jag vill bara väcka tanken om detta med täcken på hästarna. Det absolut bästa sättet för hästen att hålla värmen är att få lite mer grovfoder att äta.



Ha en bra dag :)

2011-12-11 @ 12:00:54
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0