Lördagsridning på Sten!

Idag hade jag bestämt mig för att rida redan när jag vaknade imorse. Snön har börjat falla och förhoppningsvis kommer minusgraderna sakta men säkert! Åh vad jag längtar tills detta vita täcke av mysig snö täcker vår bara mark..

Började allt som allt med att skritta samt trava ut en sväng! Blev mestadels på en grusväg med en bra klätterbacke. Tog de som uppvämning på ca 10 minuter fortsatte sedan på volten. Idag låg all fokus på böjning. Gjorde en superbra övning jag läst i en tidning i båda skritt och trav.

Börja med att vända upp från kortsidan in på mittlinjen. Därifrån börjar du med att lägga en 10 meters volt åt höger, när du sedan är tillbaka på mittlinjen rätar du ut, för att sedan böja och starta en volt åt andra hållet. Gjorde så ca 3 volter på varje sida för att sedan räta ut och låta honom sträcka lite. hoppas ni förstår, det gick superbra! Jobbade sedan mycket galopp i lättsits så att han fick sträcka ut och verkligen ta för sig i galoppen. Han hade extremt mycket gas idag, och bus men de gillar vi! :) Är supernöjd med dagens pass.
Nya skritt täcket, Brunt med sandfärgad kant samt guldpasspoal! Matchade de med beiga ridbyxor, Ridjacka samt bruna stövlar idag, kände mig riktigt snygg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0