Hitta motivation

Usch, just nu öser regnet ned här mesans jag väntar på bussen på g till stallet. Får hoppas att det avtar innan jag är framme! Nu vill jag ha snö snö och minusgrader. Inte för kylans skull utan självklart till mestadels för underlagets skull. Med regn blir allt till en stor leråker och den is som finns täcks med ett vatten-täcke. Snö samt minusgrader däremot då blir underlaget mjukare, fast först brukar det bli stenhårt! , snön gör så att man kan rida ut mer och använda de platser som just nu är kaos fyllda med vatten. Det gör också så att allt blir ljusare och man kan fota de finaste av bilder i snön!

Så hur ska man hitta motivationen i detta höst-rusk.. Det ända som sker är ju att hästen blir lerig, kan få mugg och att man inte har någon lust att rida ordentligt. Det är i dessa tider många ryttare får för sig att ta pauser och lite "vila" från ridningen, jag var en av dom för ca 4 år sedan.  Men nu istället för att skjuta upp saker och lägga de på is, tänk positivt istället! Träna på sånt man oftast glömmer då allt runt omkring är galant. Passa på att tömköra, Longera eller varför inte bra ta en lång promenad med hästen. Jobba med de där tricket du så länge velat lära in, men ej haft tiden. Ta och kolla igenom all din utrustning och putsa/rengör den så att allt är glänsande då all känsla väl kommer tillbaka! Sen snabbare än du anar kommer december börja gå och snön falla. Vilket betyder mysiga långa dagar i stallet, med varm choklad och alla trevliga människor samt hästen/ponnyn du älskar mest!

Det är det jag just nu lever på, att förebygga hans muskler så när jag väl är tillbaka ska allt vara klappat och klart! Jag har fixat min utrustning 1-2 gånger och ska nog ta en hel dag i stallet nästa helg för att göra exakt samma sak. Om nån dag ska jag och pappa sätta oss och fixa en preliminär tävlingskalender inför nästa år, vilket får mig ÄNNU mer peppar att fortsätta. Så fortsätt kämpa, i slutändan tjänar du underbart mycket av det!

Har ni något knep för att hitta motivationen i en period som denna? Dela gärna med er isåfall!:)
"i wount ever give up on something that is this strong, cause we made it all this way"

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0