Guideon 4/12 - TÄVLING

Idag var det ju tävling på klubben, jag och Guideon var med trots att jag har vart sjuk hela veckan och har bara hunnit rida honom igår.. :P Men han var en pärla så jag är riktigt nöjd!! :D
LB:1, Maria Karlsson

Red fram väldig länge så han skulle vara lösgjord, vilket han var, mjuk och fin, PIGG och känslig! Men på banan blev han lite tjafsig i munnen, men hade vääldigt fin gång och kom i uppförsbacke! :)) Domarn tyckte att han var spänd.. Vilket han inte var på något sätt, hon tyckte oxå att han var tjafsig i munnen, vilket jag kan hålla med om! Men ändå så tyckte jag och väldigt många andra att jag blev nerdömd, 58,67 % eller liknanade decimaler.. :P Det kändes som ca. 62-64% vilket många andra höll med mig om! Men jag var så nöjd med själva ritten att jag ganska snabbt slutade tänka på den dåliga procenten! ;) Kommentar: Flott häst med potensial! Blir för dagen lite spänd och tjafsig i munnen. Lycka till!
LA:1 - DEBUT, Maria Karlsson

Jag la ner honom i en lägre form, tänkte mer på att han verkligen skulle hålla formen, inte bli tjafsig i munnen. Framridningen var katastrofal! Men jag tänkte bara att jag skulle ta mig igeom programmet :P
Väl på banan kändes han lite låg enligt mig, men stadig. vi kämpade oss igenom förvända galoppen och lyckades riktigt bra med både skänkelvikningarna och ryggningen!! :) Även mellantraverna och 10m volterna var bra! :)
Nöjd med debuten som jag trodde skulle vara en katastrof! :P
Procenten blev otroligt nog 62,20%, ledde, petades ner väldigt fort till 2:a, Lovisa med Compis och Izza med Tinka var kvar så både jag och mamma tänkte att någon av dem kommer GARANTERAT putta ner mig! :P Så vi tog in honom, klockan var mycket, han hadfe inte ätit någon lunch ännu, såå vi tog av grejorna och sen fick han äta. Jag skulle gå och kolla på resultaten och då säger Matilda, Grattis du kom 2:a! Hämta hästen, det är prisutdelning nu!! Jag blev såååååå glad!! :D:D 
Det blev prisutdelning till fots ist :P
Kom altså 2:a på 62,20% i vår debut i LA, andra tävlingen tillsammans, 3:de starten tillsammans! Sååå stolt över honom!:D:D
Så! nu vet ni hur vi ser ut oxå! ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Lägg upp fiiiiiiilm!!!

2011-12-05 @ 11:54:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Matilda

Åh vad fina ni är! Vill se film =)

2011-12-05 @ 14:36:40
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0