Gelpad till bakvalvet

Tänkte höra vad ni tycker!

Vi upplever att Celica behöver en padd vid bakvalvet då hon är lite öm ibland. Men i framvalvet är sadeln bra som den är.
Vid framvalvet blir det för trångt om vi slänger på en ''hel'' padd så jag tänkte att en ''halv'' padd kanske skulle kunna vara en bra grej?! Eller? har hittat en gelpad som bara ligger vid bakvalvet och stöttar upp lite. Har kikat runt lite och ska kolla lite själv (vad jag kan se) om den ligger bra när jag kommer till stallet idag :)

Så nu frågar jag ER! vad har ni för erfarenhet av detta och vad tycker ni? Skulle vara jättekul om ni faktiskt skrev något! ;)


Vi ska även ringa ut en sadelutprovare och se till att vår sadel ligger helt korrekt på henne! :)






Kommentarer
Postat av: Pernilla

Svårt det där med om man ska ha pad eller inte. Självklart är det ju bäst om sadeln sitter så bra att man inte behöver ha en pad men om den nu inte gör det eller om hästen/ponnyn har så svårt sadelläge att det inte fungerar så är ju pad bättre än att hästen får ont. Prova dig fram och var uppmärksam på hennes respons. Det är nog mitt bästa tips. Nu förtiden har vi inte pad på någon av våra hästar men förrut på vår arab (som har en väldig svankig rygg och bukig mage) så hade vi gelepad för att sadeln inte skulle kana fram (ville inte ha svanskappa).

2011-12-18 @ 17:08:34
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0