Celica 4-6/12

Celica har fått jobba ganska ordentligt under dagarna som gått!

Söndag 4/12
Markarbete med Matilda och tipi! Joggade igång henne, PIGG! Men lätt och väldigt känslig! :) Jobbade henne lite smått över en bom serie på 5bomma, i trav, längde avstånden till 'mellantrav'' och hon gjorde det jättebra! :) hade ävenn 1 fristående bom som låg i mitten av en 20m volt vid C, använde den som galoppbom, hon var fin! Red även förvänd och byten i språnget! :) Duktig men vääääldigt pigg! drog  iväg ett par gånger, vart kan man undra! Jo, ut på en diagonal och travöka!! :D:D Det bästa Celica vet!! XP min hest är helt normal! travade och galopperade av henne i låg form, fiiin! :)


Måndag 5/12
Dressyr i både ridhus och tältet! otroligt pigg! jättefin, jobbade henne lång och låg, fin, men väldigt pigg! även i galoppen jobbade jag henne lång och låg, fin, men ville gärna dra iväg och springa väldigt fort! :P Hann ta upp henne lite och leka med formen där, fin! :) Gjorde lite skolor med fokus på böjning och formen, tillslut blev de riktigt fina! :))
Sen kom ridskoleeleverna in och skulle bygga bana inför deras hopplektion, det var mina kompisar idag! haha jättekul var det! :) De byggde iaf upp ett litet 4cm räcke som jag hoppade några gånger, Celica tyckte det var fruktansvärt kul! haha tur att jag höll i mig lite extra annars hade jag nog smakat på ridhusbottnen! :P Självklart blev Celica superpigg och ville bara mellantrava heeeeela tiden! :P galna ponny! Så jag gick in i tältet och jobbade lite mer seiröst där, hon var lugnare och när jag var klar så fick jag trava av Tipi, hon var jätteduktig! :) sen skrittade jag och Matilda ut på varandras hästar :) allt gick jättebra! :)) hihi hoppas att det blir som jag, vill, det skulle bli asgrymt!! :D:D
Är nöjd med henne! vet inte riktigt vad jag har gjort med henne?! hon äter bara hälften av sin vanliga havreranson, men ändå är hon piggare än vanligt! Det måste vara vädret! :O XP


Tisdag 6/12
Dressyr i ridhuset, ganska låg i formen hela tiden, tog inte upp henne maximalt mer än någon kort stund! :)
Men hon var fin, inte fullt så galen som hon har vart tidigare i veckan vilket är skönt! ;) Red lite skolor och enkls byten, förvända 10m galoppvolter, lite mellantraver, uppridningar i galopp, 8m 8volter i trav, bakdelsvändningar. Fin! la ner henne lång och låg när hon verkligen gick som bäst, slappnade av fint och jag kunde reglera tempot med bara sätet, som det ska vara! :))
image description
Påväg till tävling, saknar det!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0