Celica 22/12

Red ut med Lovisa, pigg som tusan!!

Skrittade till sommarhagen och började sedan lösgöra där, ganska fin. Red runt lite och sen rörde vi oss mot små stockarna. Det är en uppförsbacke och sen en platt mark som man kan rida på, där red vi lite, C blev lite seg i övergången mellan skritt och trav så jag red lätt. DÅ passar tanten på att lägga en bockserie! Jag hinner dra tag i henne, men då reser hon sig lite ist! Tillslut slutar hon och jag kan fortsätta jobba henne :P busponny! Skulle även skritta över en ministock.. Celica hoppar skithögt över... Normal ponny!
På vägen hem så testade jag en ökad trav, hehe... Celica kan när hon vill.. Jäklar va hon längde!! :D

Ett tips! Jobba mycket på enkla byten och galoppövergångar när du rider ut. Då är de flesta hästar pigga och framme för skänkeln, Celica blir superkänslig också! Så då är det perfekt att träna på de småsakerna som kan vara svåra på ridbanan ;)

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0